Deklaracja dostępności cyfrowej
Wstęp deklaracji Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Świdnicy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej umieszczonej i działającej pod adresem http://gops.gmina.swidnica.pl Dane teleadresowe jednostki: Daty publikacji i aktualizacji: Data publikacji strony internetowej: 2008-11-15 Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-22 Status pod względem zgodności z ustawą: W GOPS w Świdnicy przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych cyfrowej strony internetowej w odniesieniu do wytycznych określonych w załączniku do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. Strona podmiotowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej: - Część zamieszczonych na stronie podmiotowej informacji publicznych, w postaci załączników, nie jest dostępna cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań GOPS.
- Niektóre zamieszczone na stronie podmiotowej informacje publiczne w postaci załączników mają formę skanów dokumentów (z uwagi na charakter informacji publicznej) i nie są dostępne cyfrowo.
- Strona nie wypełnia w dużej części Wytycznych dla dostępności treści internetowych 2.1 stosowanych dla stron interaktywnych i aplikacji mobilnych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r.
Dokłada się starań, aby bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej. Ułatwienia na stronie podmiotowej Strona podmiotowa GOPS w Świdnicy posiada następujące ułatwienia: - wyszukiwarka ułatwiająca odnalezienie szukanej treści;
- możliwość powiększenia lub pomniejszenia wielkości elementów nawigacyjnych strony;
- możliwość zwiększenia lub pomniejszenia tekstu w zamieszczonych na stronie treściach;
- możliwość eksportu treści poszczególnych informacji do plików w formacie PDF;
- wyróżnienie odsyłaczy internetowych oraz adresów e-Mail za pomocą podkreślenia oraz wyróżnienia kolorem.
Planowane jest uruchomienie na początku 2021 roku serwisu internetowego w wersji zgodnej z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Data sporządzenia deklaracji: Deklarację sporządzono dnia 2020-09-21 Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Skróty klawiaturowe: Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki (np. Tab, Shift+Tab, Enter, Backspace, klawiszy strzałek) Informacje zwrotne i dane kontaktowe Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Dorota Waliszak e-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Telefon: 74 852 30 67 wew. 112 Procedura wnioskowo-skargowa Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt telefonicznie: 74 852 30 67 lub drogą elektroniczną:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Dostępność architektoniczna Siedziba Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Świdnicy przy ul. B. Głowackiego 4, 58-100 Świdnica spełnia minimalne wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. GOPS w Świdnicy mieści się na parterze budynku Urzędu Gminy Świdnica zajmując pomieszczenia nr: 110, 111, 112, 113. Dostęp dla osób na wózkach możliwy jest wyłącznie poprzez główne wejście Urzędu Gminy Świdnica przy ul. B. Głowackiego 4 i dalej korytarzem na prawo kierując się tabliczkami informacyjnymi. W zakresie dostępności architektonicznej GOPS w Świdnicy korzysta z udogodnień udostępnianych przez Urząd Gminy w Świdnicy: - Podjazd dla wózków prowadzący do głównego wejścia do budynku Urzędu.
- Obsługa klienta niepełnosprawnego na sali głównej - dostęp poprzez podjazd dla osób niepełnosprawnych od wejścia głównego do budynku Urzędu.
- Punkt informacyjny na sali głównej do obsługi klienta.
- Komunikacja zewnętrzna za pomocą dzwonka zawieszonego przy podjeździe dla niepełnosprawnych skojarzonego z punktem informacji urzędu, następnie osoba obsługująca informację powiadamiać będzie telefonicznie pracowników merytorycznych urzędu.
- Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego - odpowiednie instrukcja dla pracowników.
- Dla osób na wózkach dostępna jest Sala Obsługi Klienta i znajdujący się lewej stronie od głównego wejścia Punkt Informacyjny.
- Korytarz prowadzący do pomieszczeń GOPS oddzielony jest od sali obsługi oszklonymi drzwiami.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.
- W budynku brak toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.
W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej: - zapewnienie komunikacji w języku migowym - przeszkolony pracownik Urzędu Gminy w puncie informacyjnym na sali obsługi klienta;
- zapewnienie komunikacji z Ośrodkiem na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w formie określonej w tym wniosku - pracownik GOPS udaje się do klienta, po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową w pomieszczeniu zlokalizowanym przy głównym wejściu do budynku - sala obsługi klienta.
|